vendredi 28 octobre 2011

مرضیه وفامهر، بازیگر سینما آزاد شد




مرضیه وفامهر، بازیگر زندانی سینما و تئاتر ایران پس از بیش از سه ماه، دوشنبه شب، دوم آبان‌ماه آزاد شد.
خانم وفامهر درباره حکم قطعی صادر شده برای او و آزادی اش به "روز" میگوید: دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی را نقض کرد. حکم قطعی که صادر کردند سه ماه و یک روز زندان بود و یک میلیون و دویست هزار تومان جریمه که بدل از شلاق بود. یعنی شلاق به جریمه نقدی تبدیل شد و 8 آبان هم دقیقا 4 ماه می شد که بازداشت بودم؛ در اصل بیشتر از محکومیتی که برای من صادر کردند در بازداشت بودم.
او می افزاید: من از 8 تیر در بازداشت موقت بودم و به لحاظ قانونی، بازداشت موقت، امری غیر قانونی است مگر اینکه جرم خیلی سنگین و جرایمی مانند قتل و جنایت باشد یا نیاز به تحقیقات باشد اما به هر حال من 4 ماه بازداشت موقت بودم و به هیچ وجه هم در این مدت قبول نکردند که قرار بازداشت به قرار وثیقه تبدیل شود و با صدور حکم قطعی در دادگاه تجدید نظر و پایان دوران محکومیت آزاد شدم و حتی چند روزی هم بیشتر در زندان بودم.
او سپس می گوید: دلم میخواهد از همه کسانی که این مدت تلاش کردند و کمک کردند تشکر کنم الان شرایط ذهنی درستی ندارم و گویی از کابوسی به کابوسی دیگر پرت می شوم ولی از همه بخصوص همکاران هنرمند که پی گیری کردند، دادگاه امدند و هر کسی که به هر شکلی تلاش کرد تشکر میکنم. از آقای مجید ناظمی، وکیلم و همچنین آقای ناصر تقوایی که خیلی تلاش کردند و زحمت کشیدند.امیدوارم به زودی بتوانم به نحوی شایسته از همه تشکر و قدردانی کنم.


http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/-49aeda18b3.html

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire